Donáška Nitra, Nitriansky kraj, Trnavský kraj, Trenčiansky kraj, Banskobystrický kraj

Obchodné podmienky

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti medzi obchodníkom a spotrebiteľom podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, vznikajúce pri nákupe prostredníctvom internetového obchodu www.ovocnekyticky.sk 

1.2 Obchodníkom je: Ingrid Omelková - OVOTICOO, Zapísaná v živn. registri č. 340-37209, sídlo:  Belince 170, 956 12 Belince, adresa prevádzky : Ovocné kytice - OVOTICOO, Farská ul. 46, 949 01 Nitra, IČO: 48178 365, DIČ: 1070500112, Nie som platca DPH., email: ovocnekyticky@gmail.com, t.č.: 0911 945 778, Zodpovedná osoba : Ingrid Omelková, Príjem objednávok cez e-shop : nonstop ( ďalej len "obchodník" ) a spotrebiteľ.

1.3 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy s obchodníkom nekoná v rámci svojho podnikania, zamestnania alebo povolania. 

Príjemcom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorej je podľa objednávky spotrebiteľa zásielka určená. 

Miestom určenia sa rozumie miesto určené spotrebiteľom, na ktoré je obchodník povinný zabezpečiť doručenie objednaného tovaru.

Objednaným tovarom sa rozumie tovar, ktorý je súčasťou aktuálnej ponuky obchodníka na stránke www.ovocnekyticky.sk

Donáškovou službou sa rozumie naša donášková služba OVOTICOO, ktorá realizuje doručenie objednaného tovaru.

Telefonickou objednávkou sa rozumie objednávka uskutočnená prostredníctvom telefonického kontaktu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ktorá obsahuje informácie o spotrebiteľovi, objednanom tovare z ponuky elektronického obchodu obchodníka a celkovej cene tohto tovaru.

Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár obsahujúci informácie o spotrebiteľovi, objednanom tovare z ponuky elektronického obchodu obchodníka a celkovej cene tohto tovaru spracovaný systémom elektronického obchodu obchodníka.

1.4 Predmetom kúpnej zmluvy je kúpa a predaj tovaru elektronickou objednávkou na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka, www.ovocnekyticky.sk alebo kúpa a predaj tovaru telefonickou objednávkou prostredníctvom telefonického predaja.

1.5 Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a sú záväzné pre obe zmluvné strany.

1.6 Vyplnením registračného alebo objednávacieho formulára na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka alebo prostredníctvom telefonickej objednávky, dáva spotrebiteľ obchodníkovi povolenie na spracovanie a uchovávanie osobných údajov a informácií o jeho nákupoch. Obchodník sa zaväzuje, že bez povolenia spotrebiteľa neposkytne tieto informácie tretím osobám, s výnimkou ľudí zúčastnených pri platbe (banka) alebo dodávaní tovaru (dopravca).

1.7 Vyplnením objednávkového formulára, spotrebiteľ zároveň potvrdzuje zasielanie e-mailových správ týkajúcich sa vybavenia jeho objednávky  alebo doplňujúcich informácií k jeho objednávke.

 

2. OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

2.1 Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie Kúpnej zmluvy spotrebiteľa obchodníkom vo forme e-mailovej správy spotrebiteľa zaslanej obchodníkovi alebo vo forme spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka alebo prostredníctvom telefonickej objednávky ( ďalej len "objednávka" ).

2.2 Po odoslaní objednávky bude táto objednávka spracovaná. V prípade elektronickej objednávky bude na e-mail spotrebiteľa obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky obchodníkom. Na uvedenú e-mailovú adresu spotrebiteľa budú v prípade potreby zaslané všetky ďalšie informácie ohľadom danej objednávky. Záväzným akceptovaním elektronickej objednávky spotrebiteľa obchodníkom je e-mailové potvrdenie obchodníka spotrebiteľovi o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky spotrebiteľa a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného spotrebiteľom označené ako "potvrdenie objednávky".

2.3 Potvrdenie elektronickej objednávky od obchodníka obsahuje :

 - údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy

- údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb

- údaj o dodacej lehote tovaru

- názov a údaje o mieste kde má byť tovar dodaný

- údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre spotrebiteľa

- údaje o obchodníkovi, obchodné meno, sídlo, IČO, prípadne iné údaje

 

3. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA

3.1 Obchodník je povinný :

-  dodať na základe objednávky potvrdenej obchodníkom spotrebiteľovi tovar na miesto určenia, v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a určenej cene, zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu 

- zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR

- odovzdať spotrebiteľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi

- v prípade, že nie je možné zásielku doručiť je obchodník povinný informovať spotrebiteľa a dohodnúť ďalší postup

- všestranne chrániť záujmy spotrebiteľa a zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvie pri realizácii objednávky

- zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch registrovaných užívateľov

- neposkytovať osobné údaje užívateľov tretím osobám ani ich komerčné využitie

3.2 Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od spotrebiteľa za dodaný tovar.

 

4. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA 

4.1 Spotrebiteľ je povinný :

- objednať tovar stanoveným spôsobom na stránke obchodníka

- vyznačiť v objednávke kompletnú adresu miesta určenia, prípadne inej špecifikácie miesta určenia

- v objednávke uviesť svoje meno, adresu, telefónne číslo

- prevziať zakúpený alebo objednaný tovar

- zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru

- nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka

- v prípade doručenia tovaru, ktorý obsahuje alkohol, potvrdenie kuriéra o kontrole veku pri prevzatí - evidencia OP osoby ktorá prevzala tovar

- súhlasiť s evidovaním nedoručiteľnej zásielky (ak príjemca odmietne zásielku prevziať, alebo je z iných dôvodov nedoručiteľná - nepresná alebo neexistujúca adresa, neprítomnosť príjemcu ani žiadnej inej osoby, ktorá by zásielku mohla prijať a podobne, pokiaľ nie je spotrebiteľom uvedené, aby bola zásielka doručená výlučne do rúk príjemcu) ako vybavenej.

4.2 Spotrebiteľ má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami záväzným akceptovaním objednávky.

 

5. ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY

5.1 Spotrebiteľ má právo stornovať elektronickú alebo telefonickú objednávku kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením obchodníkom. V prípade že bola objednávka zo strany obchodníka už záväzne potvrdená, má právo ju stornovať najneskôr do 24 hodín pred dohodnutým termínom doručenia produktu. V prípade, ak spotrebiteľ zruší objednávku do 24 hodín pred dohodnutým termínom doručenia produktu, obchodník si účtuje storno poplatok za zrušenie objednávky vo výške 50% zaplatenej sumy za objednaný produkt. Zrušenie objednávky alebo jej zmeny je možné uskutočniť písomne e-mailom : ovocnekyticky@gmail.com, alebo telefonicky na č.t.: 0911 945 778.

5.2 V prípade zrušenia objednávky Vás žiadame aby ste vždy uvádzali číslo objednávky. Potvrdenie o jej zrušení Vám zašleme obratom. V prípade platby vopred na účet obchodníka, je obchodník povinný vrátiť peňažné prostriedky do 5 dní od nahlásenia zrušenia objednávky na účet spotrebiteľa, cez ktorý bola platba zrealizovaná. 

5.3 Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo odložiť termín dodania tovaru po dohode so spotrebiteľom v prípade, ak tovar nebolo možné doručiť spotrebiteľovi z dôvodu chybne uvedeného telefónneho čísla, opakovanej nedostupnosti a podobne.

5.4 Obchodník  si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo odložiť termín dodania tovaru po dohode so spotrebiteľom, ak objednaný tovar nebolo možné spotrebiteľovi dodať kvôli nepredvídateľným technickým prekážkam zo strany obchodníka, alebo v dôsledku nepredvídateľných udalostí tzv. vyššej moci.

 

6. KÚPNA CENA A SPÔSOB PLATBY

6.1 Kúpna cena produktov ponúkaných obchodníkom prostredníctvom elektronického obchodu obchodníka, ako i ceny služieb a všetky ostatné poplatky sú vždy uvedené v eurách. Obchodník nie je platcom DPH. Ceny sú konečné.

6.2 Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne upraviť ( zvýšiť, znížiť) ceny produktov uvedené na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka s tým, že nové ceny tovarov sú pre spotrebiteľa platné dňom ich uverejnenia na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. Takáto úprava ceny sa nevzťahuje už na tovar, ktorý bol spotrebiteľom objednaný. V prípade ak sa internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka objaví pri niektorom produkte cena evidentne chybná, napríklad z dôvodu chyby systému sa objaví cena pri tovare 0 EUR, obchodník nemá povinnosť dodať tovar za cenu chybnú, ale môže spotrebiteľovi ponúknuť dodanie tovaru za riadnu cenu. Ak spotrebiteľ v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže svoju objednávku stornovať.

6.3 Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru dohodnutú v Kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka obchodníka platného v čase uzatvorenia Kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena")                                   

- v hotovosti (v prípade osobného prevzatia objednaného tovaru na adrese prevádzky: Farská ul. 46, 949 01 Nitra)

- na dobierku (pri doručení produktu kuriérom)

- vkladom hotovosti na účet predávajúceho ( dodávka sa neuskutoční, ak obchodníkovi nie je poskytnutá kópia dokladu o zaplatení)

- bezhotovostným bankovým prevodom na účet predávajúceho  ( dodávka sa neuskutoční, ak obchodníkovi nie je poskytnutá kópia dokladu o zaplatení). 

V prípade bezhotovostného bankového prevodu na účet obchodníka sa treba individuálne prihlásiť na internetbanking Vašej banky a zadať príkaz na úhradu. Obchodníkovi musí byť poskytnutá kópia dokladu o zaplatení z ktorého je zrejmé, že platba bola riadne odpísaná z účtu spotrebiteľa v prospech účtu obchodníka. Inak sa dodávka objednaného tovaru neuskutoční. Zoskenované potvrdenie posielajte emailom na: ovocnekyticky@gmail.com

Naše bankové spojenie : 

Číslo účtu pre bezhotovostné platby : 2303103751/8330

Názov banky : Fio banka 

IBAN :  SK6183300000002303103751

BIC/SWIFT : FIOZSKBAXXX

platbou kartou cez platobný terminál  GP TOM Global Payments ( osobne - bezhotovostne na predajni Farská 46, Nitra )

- online platbou kartou cez platobnú bránu Global Payments ( pri objednávke cez eshop kartou Mastercard, Visa alebo Diners club ).                              

Platobná brána od Global Payments je jednou z najrozšírenejších brán v slovenských e-shopoch. Umožňuje bezpečné a bezproblémové obchodovanie na internete. Prijíma platby v zabezpečenom režime 3D Secure a ponúka rad rozširujúcich prvkov, ktoré zákazníkom e-shopov zjednodušujú platenia (brána si napríklad pamätá číslo karty, takže ho zákazník nemusí znovu zadávať).   

6.4 Spotrebiteľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu obchodníkovi za dohodnutý tovar v lehote podľa Kúpnej zmluvy, najneskôr však pri dodaní tovaru. Dokladom o predaji je pokladničný blok ( pri platbe v hotovosti ) alebo faktúra ( pri platbe na účet ), ktoré slúžia zároveň ako dodací list a záručný list. 

6.5 V prípade ak spotrebiteľ nezaplatí celú kúpnu cenu obchodníkovi pri prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že obchodník je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný spotrebiteľ zaplatiť obchodníkovi, ak v Kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak. Obchodník má v tomto prípade právo žiadať od spotrebiteľa úhradu služieb spojených s dodaním tovaru, ako i úhradu spojených so spiatočnou dopravou tovaru obchodníkovi.

6.6. Ak dôjde k podaniu reklamácie platby zo strany spotrebiteľa banke a žiadosti o návrat finančných prostriedkov z účtu obchodníka späť na účet spotrebiteľa, objednávka sa automaticky stornuje. Platba musí byť bez sporu a potvrdená obchodníkom pred odoslaním objednávky.

 

7. DODACIE PODMIENKY            

7.1 Obchodník zabezpečuje dodanie tovaru na adresu zadanú spotrebiteľom v objednávke, a to v okresoch Partizánske, Topoľčany, Bánovce nad Bebravou, Hlohovec, Nitra, Trenčín, Piešťany, Prievidza, Trnava, Senec, Bratislava, Zlaté Moravce, Žiar nad Hronom, Levice, Nové Mesto nad Váhom, Dubnica nad Váhom, Zvolen, Senica, Banská Bystrica, Martin, Nové Zámky, Šaľa, Galanta, Dunajská Streda a Komárno. Spotrebiteľ si môže tovar prevziať aj osobne, na adrese prevádzky - predajňa ovocných kytíc OVOTICOO na Farskej ul.46 v Nitre.  

7.2 Konečná cena za dodanie tovaru do jednotlivých miest a obcí je uvedená v tabuľke nižšie, týchto Všeobecných obchodných podmienok. V prípade osobného prevzatia tovaru na adrese prevádzky ul. Farská 46, 949 01 Nitra, sa poplatok za dodanie tovaru neúčtuje.

7.3 Dodanie tovaru je spoplatnené a je možné od pondelka do piatka, v čase od 8.00 do 18.00 hod., v sobotu v čase od 8.00 do 13:00 hod. Doručovanie počas sviatkov a v nedeľu je časovo obmedzené, pričom obchodník je povinný na tieto obmedzenia upozorniť spotrebiteľa na internetovej stránke svojho elektronického obchodu, počas prijímania telefonickej alebo e-mailovej objednávky. Dodanie tovaru v čase stanovenom spotrebiteľom, je možné len v prípade, ak spotrebiteľ oznámi čas v ktorom chce prevziať tovar a to minimálne deň vopred. Dodanie tovaru je možné nasledujúci deň od prijatia záväznej telefonickej alebo elektronickej objednávky na adresu určenú spotrebiteľom. Dodanie tovaru v ten istý deň ako je deň záväznej objednávky spotrebiteľa, je možné len po vzájomnej telefonickej alebo e-mailovej dohode, medzi obchodníkom a spotrebiteľom.

7.4 Obchodník sa zaväzuje vyvinúť najlepšie úsilie, aby spotrebiteľovi dodal objednaný tovar v preferovanom termíne dodania zo strany spotrebiteľa, zadaného v elektronickej alebo telefonickej objednávke. V prípade že dodanie v preferovanom termíne aký si stanovil spotrebiteľ nie je možné zo strany obchodníka, kvôli technickým obmedzeniam alebo vyššej moci, je obchodník povinný po telefonickej alebo e-mailovej dohode so spotrebiteľom zabezpečiť dodanie tovaru v náhradnom termíne.

7.5 Spotrebiteľ sa zaväzuje tovar prevziať v preferovanom alebo inak dohodnutom čase dodania s obchodníkom. V prípade že tovar nie je možné v tomto čase doručiť spotrebiteľovi na adresu definovanú spotrebiteľom ani po opakovaných pokusoch obchodníka skontaktovať sa so spotrebiteľom alebo príjemcom v čase do 3 hodín od termínu doručenia, obchodník má právo takúto objednávku stornovať. V prípade stornovania elektronickej objednávky, má obchodník právo na storno poplatok vo výške 50 % zo zaplatenej ceny produktu spotrebiteľom, pričom obchodník je povinný uhradiť späť rozdiel v cene na bankový účet spotrebiteľa, z ktorého bola realizovaná platba najneskôr do 3 pracovných dní.

7.6 Doprava tovaru je zabezpečená našou donáškovou službou OVOTICOO, pričom konečná cena za dodanie produktu do jednotlivých okresov je účtovaná takto : pre Nitra mesto je cena dopravy 3,90 €, pre Nitra okolie je cena dopravy 6,90 €, pre okresy Šaľa, Zlaté Moravce, Hlohovec a mesto Vráble a okolie je cena dopravy 9,90 €, pre okresy Topoľčany, Galanta, Nové Zámky je cena dopravy 11,90 €, pre okresy Levice, Piešťany, Trnava, Bánovce nad Bebravou, Partizánske, Hurbanovo a okolie je cena dopravy 14,90 €, pre okresy Dunajská Streda, Nové Mesto n/Váhom, Komárno, Senec, Pezinok je cena dopravy 19,90 €. Pri donáške do nasledujúcich miest a okresov, musí byť minimálna suma objednávky/produktov 50 €. Toto platí pre okresy Trenčín, Prievidza, Žiar n/ Hronom, Senica, Banská Štiavnica, pre mesto Štúrovo a okolie a pre mesto Šahy a okolie je cena dopravy 24,90 €, pre okresy Dubnica n/Váhom, Myjava, Malacky, Zvolen je cena dopravy 27,90 €, pre okres Banská Bystrica a Bratislava je cena dopravy 29,90 €. Pre obce a mestá v uvedených okresoch sa doprava účtuje podľa okresu, pod ktoré daná obec alebo mesto spadá. Ak je obec alebo mesto vzdialené viac ako 5 km od príslušného okresného mesta uvedeného v tabuľke , doprava sa účtuje podľa vzdialenosti km a vzniká príplatok za takéto doručenie. Sumu príplatku uvádzame spotrebiteľovi v potvrdzovacom maily príslušnej objednávky. 

NÁZOV MESTA                                                                                 CENA ZA DOPRAVU TAM A SPÄŤ         

Nitra mesto                                                                                                                3,90 €

Nitra okolie                                                                                                                   6,90 €

Šaľa, Hlohovec, Zlaté Moravce, Vráble a okolie                                           9,90 €                                  

Topoľčany, Galanta, Nové Zámky                                                                                11,90 €                                 

Levice, Piešťany, Trnava, Bánovce n/Bebravou                                                        14,90 €   

Partizánske, Hurbanovo a okolie                                                                              14,90 €                                 

Dunajská Streda, Nové Mesto n/V                                                                            19,90 €

Senec, Pezinok, Komárno                                                                                        19,90 € 

Pri donáške do nasledujúcich miest uvedených nižšie, je minimálna suma objednávky/produktov 50 €                                              

Trenčín, Prievidza, Žiar n/Hronom, Šahy a okolie                                                   24,90 €

Senica, Banská Štiavnica, Štúrovo a okolie                                                            24,90 €

Dubnica n/Váhom, Myjava, Malacky, Zvolen                                                           27,90 €

Banská Bystrica, Bratislava                                                                                    29,90 € 

Nie som platca DPH. Ceny sú konečné.

7.7 Spotrebiteľ je povinný skontrolovať zásielku, čiže tovar ako aj jeho obal bezprostredne pri jeho doručení. V prípade že spotrebiteľ zistí, že tovar alebo jeho obal je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí spotrebiteľom je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže obchodník po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar, alebo v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať spotrebiteľovi nový tovar. 

7.8 V prípade, ak obchodník tovar dopraví na miesto určenia uvedené v kúpnej zmluve spotrebiteľom, spotrebiteľ (alebo príjemca) je povinný prevziať tovar osobne, alebo zabezpečiť aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Ak bude treba dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti spotrebiteľa (alebo príjemcu) na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí spotrebiteľ, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia uvedené v kúpnej zmluve. Ak spotrebiteľ nebude súhlasiť so zaplatením dodatočných nákladov spojených s opakovaným doručením objednávky, obchodník má právo objednávku stornovať. Akákoľvek reklamácia zo strany spotrebiteľa nebude uznaná. 

7.9 Ak príjemca odmietne prevziať tovar bez vážnej príčiny, obchodník za túto skutočnosť neručí a zásielku eviduje ako vybavenú. Spotrebiteľ je povinný na svoje náklady uhradiť služby spojené s dodaním tovaru, a taktiež za služby spojené so spiatočnou dopravou tovaru obchodníkovi. Ak spotrebiteľ pri vystavení objednávky udá fiktívnu alebo neúplnú adresu, prípadne nesprávny tel. kontakt na príjemcu a doručenie nie je možné realizovať, obchodník za túto skutočnosť nezodpovedá a zásielka je evidovaná ako vybavená. V zmieňovaných prípadoch nevzniká nárok na reklamačné konanie pre spotrebiteľa, pretože servis, ku ktorému sa obchodník zaviazal aj skutočne poskytol a objednávku sa snažil doručiť.

7.10 Produkty, ktoré máme vyobrazené na našej stránke elektronického obchodu sa môžu trochu líšiť od dodaných, vzhľadom na aktuálnu dostupnosť ovocia ( niektoré ovocie môže byť v kytici či bonboniére väčšie alebo menšie ), vždy je však zachovaný tvar, veľkosť, zloženie, farebná kombinácia, hmotnosť a hodnota objednanej kytice, boxu či bonboniéry. Doručenie objednávok nepotvrdzujeme, kontaktujeme Vás len v prípade nejasností (chybne uvedená adresa prijímateľa, nesprávne tel. číslo ) a podobne. Kartička s textom venovania je vždy odovzdaná príjemcovi daru. Ak do Venovania pre prijímateľa neuvediete podpis (Vaše meno) za text venovania, toto nebude pripísané na kartičku s Vašim textom a prijímateľ daru sa nedozvie kto mu dar poslal. 

 

8. PRÁVO SPOTREBITEĽA ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY

8.1 Keďže ide o čerstvý potravinársky tovar, čerstvé nakrájané ovocie a zeleninu s trvanlivosťou do 24 hodín, podľa § 19 zákona č.108/2024 Z.z. podlieha výnimke z práva na odstúpenie.

8.2 Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy podľa § 19 zákona č.108/2024 Z.z. pri dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, najmä ak ide o čerstvé potraviny, ktoré musia byť spotrebované do 24 hodín od výroby.

8.3  Z tohto dôvodu nie je možné odstúpiť od zmluvy v lehote 14 alebo 30 dní, ako je to pri inom tovare.

8.4 Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť pri iných produktoch, ktoré nepodliehajú výnimke podľa § 19 zákona 108/2024 Z.z. podať písomné  odstúpenie od kúpnej zmluvy, osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu alebo zaslať emailovou správou najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia. Odporúčame spotrebiteľom aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou.

8.5 Obchodník vráti zaplatené plnenie za tovar podľa zákona č. 108/2024 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.

V súlade s vyššie uvedeným zákonom informujeme spotrebiteľov, že pri nákupe ovocných kytíc, jahodových boxov a ovocných bonboniér, nie je možné odstúpiť od zmluvy pri tomto druhu tovaru. 

 

9. ZÁRUKA A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

9.1 Zodpovednosť za vady tovaru

Pri predaji tovaru zodpovedá obchodník za to, že tovar je bez vád, má požadovanú akosť, kvalitu, zloženie, množstvo alebo hmotnosť.

Obchodník zodpovedá za vady, ktorý má predaný tovar pri prevzatí spotrebiteľom alebo ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe či v dobe spotreby.

9.2 Záručná doba

Dĺžka záručnej doby :

Záručná doba je 24 mesiacov. Pri potravinách musí byť označený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti a lehota na uplatnenie reklamácie je daná týmto dátumom. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe tovaru, pričom ak to povaha tovaru umožňuje, doklad o kúpe môže byť použitý namiesto záručného listu.

Začiatok plynutia záručnej doby :

Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom. Pri rýchlo kaziacom sa tovare ( potravinách ), plynutie záruky začína od dátumu a času výroby danej potraviny ( ovocnej kytice, boxu, bonboniéry ), a záruka končí dobou spotreby potraviny. Doba spotreby ako i doba výroby sú vyznačené na obale potraviny ( ovocnej kytice, boxu, bonboniéry ).

Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru, resp. od výroby novej potraviny ( ovocnej kytice, boxu alebo ovocnej bonboniéry ).

9.3 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady

Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u obchodníka, u ktorého bol tovar zakúpený, a to v jeho prevádzke na ul. Farská 46, 949 01 Nitra. Určenou osobou na vybavenie reklamácie je Ingrid Omelková.

Spotrebiteľ je povinný skontrolovať tovar pri prevzatí. V prípade zjavnej vady napr. poškodenie, zlé zloženie, musí túto skutočnosť bezodkladne oznámiť obchodníkovi najneskôr do 24 hodín od doručenia.. Inak práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

9.4 Nesprávne účtovaný tovar je spotrebiteľ povinný reklamovať ihneď po nákupe, resp. hneď ako zistí že bol tovar nesprávne účtovaný, a to telefonicky na 0911 945 778 alebo mailom na ovocnekyticky@gmail.com

Pri reklamovaní vady je spotrebiteľ povinný predložiť doklad o nákupe.

9.5 Na ostatný sortiment (mimo ovocia a zeleniny ) je poskytovaná záruka 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru.

 

10. REKLAMAČNÝ PORIADOK

10.1 Pri doručení a prevzatí objednávky je nutné, aby si príjemca dodávku skontroloval. Kvalitu objednaného produktu potvrdzuje svojím podpisom kuriérovi. Spotrebiteľ je písomnou formou v podobe sprievodného informačného letáka poučený o správnom uchovávaní produktu (v chlade +1 až +6 °C), a doby jeho spotreby vyznačeným dátumom a časom. Reklamácie ohľadne kvality a druhu dodaného tovaru je treba uplatniť okamžite po zistení, telefonicky alebo formou e-mailu. Dodaný tovar možno reklamovať v lehote do dátumu spotreby ( keďže sa jedná o čerstvé ovocie, zeleniny a výrobky z nich ), ktorý je vyznačený na obale produktu. Pre reklamáciu musí byť zachované minimálne 3/4 konzumovateľného objemu tovaru.

10.2 Reklamáciu je možné nahlásiť telefonicky na č.t. 0911 945 778, písomne prostredníctvom e-mailu, na e-mailovej adrese : ovocnekyticky@gmail.com alebo priamo kuriérovi pri donáške tovaru.  Z reklamácií je vyňatá možnosť reklamovať včasnosť dodania objednaného tovaru z dôvodu nepredvídaných okolností (zlé počasie, kalamity a pod.) Na podanie reklamácie Vás prosíme použiť tlačivo "Reklamačný formulár".

10.3 Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný priniesť alebo doručiť cez našu donáškovu službu OVOTICOO reklamovaný tovar na adresu obchodníka: Ingrid Omelková-OVOTICOO, ul. Farská 46, 949 01 Nitra. Obchodník vystaví spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie a taktiež doklad o spôsobe vybavenia reklamácie. Obchodník rozhodne o reklamácii ihneď. 

10.4 O výsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie osobne alebo telefonicky, a zároveň mu bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou reklamačný protokol. Tovar zaslaný formou dobierky obchodník nepreberá.

10.5 Po posúdení a uznaní reklamácie obchodníkom, bude po vzájomnej dohode so spotrebiteľom vykonaná náprava, a to vo forme výmeny tovaru, zľavy z tovaru alebo vo forme vrátenia peňažných prostriedkov. Pri platbe prevodom, obchodník je povinný vrátiť peniaze na účet spotrebiteľa do 5 dní od uznania reklamácie. Pri platbe v hotovosti sú peňažné prostriedky spotrebiteľovi vrátené ihneď.

10.6 V prípade, že je obchodník za reklamáciu zodpovedný, vyrieši ju promptne k Vašej spokojnosti. Ak spotrebiteľ neuplatní svoje nároky v dobe a spôsobom podľa predchádzajúcich podmienok, platí, že objednaný tovar bol doručený riadne a včas. Obchodník nezodpovedá za reklamácie zapríčinené nesprávnou starostlivosťou príjemcu o doručenú zásielku. V prípade, že nesprávnou starostlivosťou príjemcu o doručenú ovocnú kyticu ( box, bonboniéru ), bude zapríčinená znížená trvanlivosť kytice, boxu, bonboniéry, vzhľad kytice, reklamácia nebude uznaná. Spotrebiteľ zodpovedá obchodníkovi za všetky straty, ktoré mu vzniknú tým, že úmyselne porušil niektoré z predchádzajúcich ustanovení, resp., že neuvádzal pravdivé údaje vo svojom registračnom formulári.

Ak je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok tovar, vynímajúc čerstvé ovocie, zeleninu a výrobky z nich, sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka ak si tovar preberá spotrebiteľ osobne v deň jeho prevzatia.

Alternatívne riešenie sporov : 

Spotrebiteľ - má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na ovocnekyticky@gmail.com ), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmylse § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternatívneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu  na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná nahttp://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach subjektu alternatívneho riešenia sporov.  

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. 

 

11. ZĽAVOVÉ POUKÁŽKY

11.1 Obchodník môže vo svojom elektronickom obchode na internetovej stránke spotrebiteľovi vystaviť na nákup zľavovú poukážku, v určitej hodnote.

11.2 Obchodník takúto poukážku na zľavu zašle spotrebiteľovi e-mailom spolu s podmienkami jej uplatnenia, platnosti a hodnoty.

11.3 Takto vystavená poukážka na zľavu nie je právne nárokovateľná.

11.4 Hodnota poukážky sa nezamieňa za peniaze. V prípade nákupu v nižšej hodnote sa rozdiel nevracia.

11.5 V prípade zrušenia objednávky zakúpenej poukážkou, bude hodnota vrátená vo forme novej poukážky, nie peňažne.

11.6 Poukážku nie je možné vymeniť za peniaze, je uplatniteľná výhradne u obchodníka v jeho elektronickom obchode na internetovej stránke www.ovocnekyticky.sk, na produkty na ktoré bola poukážka vydaná.

11.7 Z poukážky sa nevydáva. Poukážka je neprenosná. Každú poukážku na zľavu možno použiť len raz. Obchodník nenesie zodpovednosť za stratu, zneužitie alebo zničenie poukážky.

11.8 Poukážka uplatnená alebo použitá v rozpore s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, podmienkami uvedenými na poukážke alebo v rozpore so zákonom sa stáva neplatná. 

 

12. ZÁKAZNÍCKY ÚČET

12.1 Na základe registrácie spotrebiteľa vykonanej v internetovom obchode môže spotrebiteľ pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže spotrebiteľ vykonávať objednávanie tovaru. Spotrebiteľ môže objednávať tovar tiež bez registrácie.

12.2 Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je spotrebiteľ povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je spotrebiteľ pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené spotrebiteľom v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.

12.3 Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Spotrebiteľ je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

12.4 Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

12.5 Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď spotrebiteľ svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy spotrebiteľ poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.

12.6 Spotrebiteľ berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

 

13. RECENZIE A HODNOTENIA

13.1 Na stránke www.ovocnekyticky.sk môžu byť zverejnené recenzie od zákazníkov na naše produkty a služby.

13.2 Obchodník zabezpečuje, kontroluje a overuje, aby recenzie pochádzali výhradne od osôb, ktoré si reálne zakúpili tovar a to nasledovne:

- recenzie môžu zanechať len zákazníci, ktorí uskutočnili objednávku prostredníctvom nášho e-shopu na stránke www.ovocnekyticky.sk

- po dokončení objednávky zasielame zákazníkom výzvu na hodnotenie výrobku alebo služby prostredníctvom e-mailu

- recenzie nijako neupravujeme, nefiltrujeme, neskracujeme ani nemeníme ich obsah. Zverejňujeme všetky recenzie - pozitívne aj negatívne, pokiaľ neporušujú pravidlá slušného správania alebo zákon. Uverejňujeme ich v pôvodnej forme, podľa textu, ktorý nám zákazník poskytol a poslal prostredníctvom súkromných správ po zakúpení výrobku. Zákaznícke recenzie zverejňujeme výlučne so súhlasom ich autorov. 

13.3 Recenzie a hodnotenia zobrazované na našej Facebook stránke a na Google prostredníctvom hviezdičiek alebo textového hodnotenia, pochádzajú od našich zákazníkov, ktorí majú skúsenosti s našimi produktami a službami. Facebook aj Google jasne udáva kto recenziu napísal. Recenzie nijako neupravujeme a zobrazujeme ich v pôvodnej podobe tak, ako boli zverejnené zákazníkmi. Neoverujeme pravosť týchto recenzií, keďže pochádzajú z verejnej platformy tretej strany (Facebook, Google).

13.4 Obchodník nezverejňuje falošné recenzie, ani za ne neplatí tretím stranám.

 

14. SÚŤAŽE A PROPAGAČNÉ AKCIE

14.1 Obchodník môže organizovať súťaže a propagačné akcie pre našich zákazníkov a sledovateľov na sociálnych sieťach. 

14.2 V prípade každej súťaže sú zverejnené:

- jasné pravidlá súťaže vrátane podmienok účasti a spôsobu výhry

- trvanie súťaže, spôsob výberu výhercu a zverejnenie výsledkov

- informácia o spracúvaní osobných údajov súťažiacich (v súlade s GDPR)

14.3 Podmienky a pravidlá súťaže sú vždy zverejnené priamo na webe www.ovocnekyticky.sk a taktiež na sociálnych sieťach. Pravidlá súťaže sú vždy jasné, férové a zákonné. 

14.4 Výhry nie je možné vymeniť za hotovosť. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť podmienky súťaže alebo ju zrušiť, v prípade nepredvídaných udalostí.  

14.5 Účasťou v súťaži vyjadruje účastník súhlas s podmienkami danej súťaže.

14.6 Všetky súťaže majú výlučne propagačný charakter.

14.7 Výhry sú vždy odovzdávané výhercom v súlade s podmienkami súťaže. 

 

15. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

15.1 Obchodník spracúva osobné údaje v súlade s platnou legislatívou. Podrobnosti sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov.

 

16. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

16.1 Tieto obchodné podmienky sú platné od 8.7.2025

16.2 Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, akceptuje ich a prijíma.

16.3 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok.

16.4 Zmeny nadobúdajú účinnosť ich zverejnením na www.ovocnekyticky.sk

 

V Nitre dňa 8.7.2025